Storytelling

 

 

Vad menas egentligen med storytelling? Finns det olika typer av storytellig? 

När, var och hur kan du använda storytelling?

Nedan ska vi försöka reda ut dessa frågor!

 

 

Storytelling är det engelska ordet för historieberättande och det är precis vad det handlar om. Idag har storytelling blivit en gren inom markandsförings- och upplevelseindustrin med syfte att stärka och bygga företagets varumärken och försäljning kring en historia.


Människan har alltid berättat historier och framfört dom på olika sätt. Från första grottmålningen till dagens storbildsfilmer. Men hur ser det ut för företagen, har dom alltid hållt på med storytelling? Nej egentligen inte. Fiktiv storytelling föddes först under början av 2000-talet inom upplevelseindustrin. Där främst hotell och restauranger började bygga sina verksamheter kring en fiktiv berättelse allt från 

 


 

När började vi berätta historier?

 

 

Man kan anta att så länge mänskligheten har funnits har vi berättat historier, de äldsta bevisen vi kan hitta är grottmålningar som är över 40.000 år gamla. 

 

 

Är storytelling ett nytt begrepp?

 

 

I början av 2000-talet uppkom storytelling inom upplevelseindustrin sedan dess har det bara expanderat och idag använder företag i alla olika brancher storytelling som ett redskap i deras verksamheter.

 

 

Kan storytelling göra skillnad för ett företags försäljning 

 

 

Lorem ipsum dolor sitame consectetur adipisicing an eltsum eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliquer velitsse cillumer the pariatur.

 

 

High-Speed Internet

 

 

Lorem ipsum dolor sitame consectetur adipisicing an eltsum eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliquer velitsse cillumer the pariatur.

 

Kontakta oss


040 - 40 25 50

info@StConsulting.se

A part of ST GROUP

Följ oss

Copyright © All Rights Reserved