Storytelling
Storytelling är kanske en av 2020s trendigaste ord att slänga sig med men få har egentligen koll på vad det innebär mer än att det är ett bra verktyg inom marknadsföring och sälj. En av våra konsulter har varit ute och föreläst om Storytelling och hjälpt företag i ämnet i flera år.
Läs mer nedan för att se fördelarna med storytelling!
Vad är Storytelling
Storytelling är ett kraftfullt verktyg för att skapa en relation med läsaren av ditt budskap och få den intresserad av det du vill förmedla.
Att skapa en rödtråd som genomsyrar hela sitt varumärke är enormt viktigt, där kommer storytellingen in och kan skapa en medvetenhet i hela organisationen, allt från hur säljarna pratar om företaget på golvet till hur en kund upplever företaget när de läser om er på nätet
Fiktiv Storytelling
Fler och fler större företag idag jobbar med fiktiv storytelling som ett verktyg för att skapa igenkänning och relationsbyggande med kund. Alltifrån Mcdonalds Ronald McDonalds gubbe till Boxers Boxer Robert, alltså fiktiva personer som skapar igenkänning med varumärket och blir företagets ansikte utåt.
Boka en fri konsultation för att se om fiktiv storytelling är något som skulle kunna passa erat företag!
Strategisk marknadsföring
Att ha en strategi i sin marknadsföring är A & O för ett lyckat resultat. Allt ifrån budgetbearbetning och contentskapande till analys av färdiga kampanjer. Det är idag viktigare än någonsin.
Våra konsulter kan hjälpa er med just dessa bitar och hjälper er att få en tydlig och röd tråd som kommer kunna genomsyrar hela säljkedjan
Boka en fri konsultation för mer info!
Sociala medier
Att använda storytelling på sociala medier kan vara ett kraftfullt verktyg för att konvertera nya kunder utan att vara säljig i sina poster. Att ha en plan och ett verktyg om hur man porträtterar sig för att bygga relationer på dessa plattformar är superviktigt. Storytelling kan vara precis det verktyget som behövs för att lyckas med sina digitala plattformar idag.
Boka en konsultation för att ta reda på hur ni kan jobba med storytelling i era sociala kanaler